sunnuntai 1. syyskuuta 2013

Tutki www.EUROBIKE 2013, kestotilaa, hämmästyt. Hybrid-Range Extender ja EV-arikkelit julkaistaan vuoropäivinä

Friedrichshafen am Bodensee, messuilla 1280 näytteillepanijaa 54:stä maasta, alan edustajia 40.000, kaikkiaan kävijöitä sadasta maasta. Lentokentän laita-alueet kansoittivat koko viikon ajan  monipäiväiset telttaililijat. Teltta mukaan ja menox vuonna 2014! Pyöräilykauppamme Suomessa tarvistee uusia kaukonäköisiä toimijoita.
Kaksitoista suurta hallia, kaksi vapaa-aluetta, kaksi kongressialuetta east and west
sekä Zeppelinhalli, varmaan 10.000 m2! Maailman suurin fillarinäyttely, yht. 100.000 kävijää yhteensä. Alassa on taas uutta imua.
E-Bike / Pedelec ja PedelecS, yhteensä 163 yritystä pelkästään sähköpyörille.Esillä oli varmaan yli 1500 erilaista ajokkia. Istuen,seisten,kaksi-kolmepaikkaisia, katettuja , vierekkäin tai peräkkäin istuttavia, maattavia, tavaralavalla,  katoksella, kabrilolet ta pleksikuomu jne. Mikä vetää? Kilpailu Saksan 3,7 Miljardin euron markkinoista joista
kaksipyöräisten alan erikoisliikkeet edustavat 79%, kappalemääräisesti 71%.
Vain 9% myynneistä tapahtuu tavarataloista. Myyjäliikkeitä on 3650 kpl.
Lastenpyörät 33%, pyörät ja varusteet 19%, E-Bike, Pedelec ja
PedelecS 18%. Lisäkasvussa erikois-ja työpyörien joukko. Maastopyörät 12% Huolto 11%. Mopedit vain 3%
Kokonaismyynnistä tavalliset fillarit olivat 2mrd, keskihinnaltaan 515 € ja 
E-Bike 2,551€ joten laatuun satsataan.
E-Bike myynti vuodessa luokkaa 400.000, kanta 1.500.000 noussee 2:een miljoonaan vuodenvaihteessa.
VERTAUS SUOMEEN: Kanta ehkä4-5000 kpl, vuotuinen myynti nyt 2-3000
koska tuonitilastokin kertoo 1600 kappaleen määrästä(tarkistan arkena). Palaan  asiaan.
  • E-Bike, Pedelec, PedelecS ja tulevat työtehtäviin ja kuljetuksiin tarkoitetut
työpyörät ovat elimellinen osa sähköistä liikennettä. Sen alkupiste oikeastaan.
Saksan 1,5-1,0 miljoonan sähköllä toimiva kanta vähentä päästöjä ja pienentää polttoaineen kulutusta enemmän kuin Saksan ja Pohjoismaiden kaikkia sähköautot ja eri  hybridit YHTEENSÄ. Miksikö? Koska niillä jo työmatkoja ajettaessa auto jää seisomaan kotiin sillä matka Pedelecillä taittuu helpommin, ripeämmin ja ruuhkia kiertäen. Autoilijat ajavat nyt 15%
kokonaismatkoistaan Pedelecillä vuodessa. Vastaa omaa kolmen vuoden
kokemustani. Autoa käytän Helsingin matkoihin ja perävaunun vetoon kesäisin ja tietysti talvella muutenkin.
JATKUU OSIOILLA Politiikka, Turismi, Nuorisotyöttömyys, Euroopan pyöräreitit, Negeve, Portugal,Islanti, Tanska, Norja, Ruotsi, Nordkapp

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti