noin 30.000 sähköpyörää vuodessa. Saksassa tämä vuosi tuo 400.000 sähköpyörää lisää kunnioitettavaan 1.3-1.5 miljoonan pyörän kantaan. Mitä Itävallassa on tehty oikein?
Lehmanjupakka sai aikaan, että maakunta, Land, antoi (yksityishenkilöille) 20%-40% ostohyvityksen sähköpyörän ostajille, jolloin myynti kasvoi nopeasti. Klikkaamalla
allaolevaa linkkiä huomaa että tuki koskee kymmentä alle 3,5 tonnin kuorma-autoa ja 50 Pedeleciä.
Hakemuksen voi tehdä on line. Kokeilin äsken.
Sen lisäksi vuonna 2008-2012 luonnolliset ja juridiset henkilöt saivat tukea.
- työn suorittamista varten
- julkiselle viranomaiselle, joka toimii markkinaehtoisesti
- maakunnat, kaupungit ja kunnat
- kuntainliittymät alueliitokset
- kirkot ja yleishyödylliset yhdistykset
- matkailuyhdistykset ja organisaatiot
- Turismi, Vapaa-ajan yritykset ja majoitustoiminta.
Ylläolevista investoinnista 50 kappaleeseen asti (per kohde) hyvitetään
200 euroa- 400 euroa/kpl kun on osoitettu käyttäjän toimivan uusiutuvalla energialla. Yritysten kohdalla maksimihyvitys on 30% ja alueyhtymillä enintään 50%
Hakulomakkeet löytyyvät www.umweltfoerderungen.at/verkehr
Tieto on syksyltä 2010, tarkistan nykytilan 6.11 alkaen kun olen marraskuun
ajan Graz íssa.
Kyseessä on kolmen ministeriön yhteistyö (Klima-aktiv) jolla yhdessä teollisuuden (Verband) hankitaan vientituloja, poistetaan työttömyyttä ja vähennetään päästöjä.
Ei vakuutuksia, ajokorttia ja energia töpselistä! On aika tunnusta sähköisen liikenteen mahtitekijät: Pedelec ja sen työversiot. 2 miljoona euroa vuodessa on hyvä alku.
Suomen tilanne on autopainotteinen. Pitää kuitenkin muistaa että kutakin ajoneuvoa aja yksi henkilö. NÄIN OLLEN JO SUOMEN OLEMATTOMAN PIENI SÄHKÖPYÖRÄKANTA KULUTTAA MURTO-OSAN ENERGIAA
SIITÄ MITÄ 1000 HYBRIAUTOA SÄÄSTÄ JA KULUTTAA.
Olisiko hyvä ajatus myydä koululaisille ( 12-15) vuotta puoleen hintaan sähköpyörä?
Samalla oppi sähköajokista menisi perille, joku huomaisi alan tulevaisuuden ammatikseen, ei ostaisi mopoa. Työllisyys Helkamalla ja Pelago MFG Oy
laitoksilla lisääntyisi, vientikelpoisia malleja kehitettäisiin. Juuri niinkuin muut maat tekevät, vähän perässä, mutta virheitä vältellen.
Ei kommentteja :
Lähetä kommentti