- IAA Frankfurt tuo esille eri versioiden suuren määrän vuodelle 2014.
- Tekninset tiedot eri asteisista hybrideista tulee yleisemmin tietoon
- TeslaS ja suunniteltu E-malli sekä supercharger lataus tulee suuren yleisön tietoon ennen näkemättömällä tavalla.
- Ei ole itsestään selvää että Telsla-yhtiö suostuu aloittamaan myynnin Suomessa. Toivottavasti sen testit tehtäisiin Suomen Test World aluella Ivalossa tai Ruotsin Arjeplogissa missä kylmää riittää.
- BMWi3 ja varsinkin sen Range Extender malli herättää early adapters joukon kiinnostuksen jotta vuodelle 2015 aiottu myynti saa lentävän lähdön
- Iveco, Fiat, Volvo, AVL List panostavat hyötyajoneuvojen markkinoitsijoiden kanssa Range Extender pakettiautojen ja kevyen jakelukaluston ( 2-10 tn). RE on saatavilla kolmeen eri painoluokkaan.
- CarSharing saa rinnalleen E-BikeSharing ja suomalaiset kokeilevat sekä loma- että työmatkoillaan tätä vuokrausmuotoa kokemuksena sähköisistä ajokeista.( lyhytaikaista auton/ e-pyörän käyttöä josta kerromme myöhennin yksityiskohtaiset ohjeet)
- Valistuneet kunnat, joissa löytyy halua kokeilla sähköisiä ajoneuvoja ovat oiva pohja erikoistuneelle CarSharing -toiminnalle koska harva uskaltaa ostopäätökseen ensimmäisenä, mutta leasing on jo aivan eri juttu.
- Olemassa olevat CarSharing tai vuokrausyhtiöt sisältävät sähköajoneuvoja kalustoonsa. Näitä autoja vaihdetaan tarkoituksella hyvin alhaisilla kilometriluvuille koska on kyseessä win-win-win tilanne. Autotehdas, CarSharing ja käytetyn ostaja voittavat kaikki, akuillahan on joko viiden vuoden takuu tai vaihtoehtoisesti vuokrahinta.
- Kunnat heräävät ostamaan paikallisliikenteeseen E-bike kalustoa koska kyse on alhainen hintakategoria jolla korvataan kalliimpaa kalustoa sulan kelin aikana, esim. puistotyöntekijöille.
Tässä tilanteessa syntyy tilaa uudelle ajattelulle ja toiminnalle. Netissä löytyy jo nyt tietoa ja eelläkävijälta sitä voi tlata lisää. Kun katsoo sitä suurta määrä
uusia automalleja ja että on olemassa 163 merkkiä 2-3 pyöräisteb puolella, osa jo työkäyttöä varten, voi huoletta ennustaa, että Suomessakin päästään vihdoinkin sille tasolle mikä tänne oikeast kuuluu.
Sähköinen liikenne välttyy tulevalta kilometrimaksulta.
Sen lisäksi E-Bikella työmatkaansa ajava AUTOILIJA säästää lisäksi autonsa polttoainekulun kokonaan olipa kyseessä horo tai pihi peli.
Ei kommentteja :
Lähetä kommentti