Linkkinä Suomeen. VR on toiminut 152 vuotta ja sillä on laajan asiakaskunnan lisäksi riittävät maa-alueet asemien ympärillä sekä ylivertainen lähes puolen vuosisadan kokemus sähköenergian käytöstä liikenteessä. Eli käytössä on pääomaa, sijainti, asiakkaat, energia ja maaomaisuus. Sekä mahdollisuus liittyä VIRTA.fi latauspisteverkkoon.
Mitä tehtäis?
Suomi on täynnä liikematkakohteita, jonne järkevä matkanteko hoituu viisaimmin etätyötä tehden junassa ja siirymällä vuokra-autoon perillä. Valtio-omistajan tahtotila energian käytössä on ilmaistavissa esimerkillä, jossa vuokraamo/ CarSharing- mallit perustuvat vain sähköön. Myönteinen vuokrauskokemus on hyvä perusta oman auton ostopäätökselle.
Koskee samoin perheeiden lomamatkailua ja hankintasuunnitelmia.
VR:n sähköautokanta olisi maan suurin referenssi. Sen vaikutus säteilisi kaikkiin niihin autohankintoihin joiden jo nyt kuuluisi olla sähkökäyttöisiä.
Tärkeimmistä mainittakoon kunnat ja kaikki paikallisesti toimivat yritykset
joiden pakettiautot liikkuvat sata kilometriä tai jopa alle työpäivän mittaan.
Näiden autokantojen lisäksi Energiayhdistys r.y: n yli kahdensadan jäsenyrityksen intressissä täytyy olla halu vallata iso lovi öljy-yhtiöiden markkinoista ja silloin ei sovi nukkua prinsessa ruususen unta. Kyse kun on yhteensä parin tuhannen pakettiauton määrällä vuosittain uusiutuvasta pakettiautokannasta.
Pelkästään paketti- ja jakeluautojen CarSharing/leasing yllämainituille ryhmille luo VR:lle taloudellisen liiketoimintamallin pohjan jota myös henkilöautojen vuokraus tukee. Lisäksi VR voisi liittyä juuri perustettuun valtakunnalliseen sähköautojen latausketjuun, joka tarvitsee lisää latauspisteitä liikenteen solmukohtiin ja muuallekin.
Silti latauspisteitäkin tarvitaan.

Ei kommentteja :
Lähetä kommentti