Braunschweiger Zeitung kertoi, että toukokuussa VW-konsernin kantayhtiö Wolfsburgissa siirtyy sähköautojen aikakauteen. Kyse ei ole vähäisemmästä kuin kruununjalokiven eli Golfin E-Golf versiosta. VW-yhtymän voluumiltaan suurin malli tulee näyttämään onko Saksaan syntymässä todelliset sähköautojen markkinat.
Tuotanto ja myynti alkaa tietojen mukaan toukokuussa. Lehti ennustaa että "Golfsburgista" tie " Electrocityyn" tulee olemaan pitkä eli epäiliöitäkin riittää. Markkinahinnaksi on ilmoitettu 34900€ joka on 50 euroa alle BMWi3 hinnan. Tehoksi ilmoitetaan 85kW / 115 hv ja väännöksi 270Nm
Kiihtyvyss 0-100kmt on 10,4 s ja toimintasäteeksi on määritelty 130-190 km riippuen tien profiilista, nopeudesta ja ajotavasta. Varmaa on että VW tuo markkinolle seuraavaksi Hybridi GTE Plug-in version.
Saksan autoteollisuus joutuu kokonaisuutena vielä edelleenkin tutkimaan useita eri vaihtoehtoisia energiaratkaisuja, koska sen täytyy nolla valmiudessa tuottamaan sellaisia malleja, joilla pästöjen keskiarvotavoite alitetaan EU-tasolle..
Toisaalta suurten massojen mielipiteet voivat ennen seuraavan auton hankintaa kypsyä uuteen suuntaan. Tällöin vaaditaan valmius tuotannon muutoksin, jotta markkinaosuus ja kassavirta olisi taattu.
Volkswagen on suurimpana valmistajana hyvissä asemissa . Seitsemäs Golf-sukupolvi on alun perin suunniteltu siten, että istuinten kohdalle ja keskitunelin alueelle on akuile luotu auton alla tilaa. Sekä moottorit(Braunschweig) että akustot (Brauntal) ovat tehtaan omaa tuotantoa.
Akkujen kennot toimittaan Pansonic-Sanyo ja kaapeloinnin Sumitomo.

Ei kommentteja :
Lähetä kommentti