Saksankielisellä aluella yleinen 13 ja 14 palkka, samoin eläke on saanut uuden muodon.
Yritykset ehdottavat enenevässä määrin sähköpolkupyörän antamista ylimääräisen kuukauden palkan korvauksena. Säästöä sosiaalikuluissa, mutta myös kimmoke terveelliseen liikuntaan on pontimena!
- Fisker Kiinaan. Menköön. Ruotsalaisilla on oiva käsite Gubbracer, joka ilmaisee kärkevästi, että autourheilusta ollaan kaukana ja ilmiö on säälinsekainen. Sensijaan E-Formula ja F1 KERS tekniikka vie sähköisen liikenteen kehitystä aidosti eteenpäin ja on kannatettavaa.
- Kun selaat syyskuun lopun Eurobike kuvat 20 ja 22 näet kolmipyräiset mallit, jotka nyt ovat vuorossa muuttua maastokelpoisiksi makuupyöriksi.
- Volvo on aina tajunnut pienten askelten suuren arvon. Kehitystyön alla on "koriakku" eli joustavat taipuvat akkuelementit, jotka voidaan integroida konepeltiin, takaluukkuuun ja kattoon tuottamaan sähköä apulaitteille. Kyse on EU-projektista "Storage" jota johtaa Imperial College London. Testiautona Volvo S80. spiegel.de focus.de
- Zelle on akun pienelementti, patterimainen kenno. Kennojen valvontaan on kiinnitetty kasvavaa huomiota, kyseessä on heikoimman lenkin ilmiö. Kannattaa pitää mielessä siru AS8506. Sen ansiosta saadaan paremmin valvottua Litiumkennojen kemiaa. Myös valvonnan laitetaso ja akunvalvontaohjelmistot osoittautuvat tarpeettomiksi. Kova väite, ams.com ja greencarcongress.com
- Tässä näkyy tärkeysjärjestys. Stuttgartin alueellinen kestävän kehityksen tuki sähköiselle liikenteelle ( 760.000€ ) jaettiin seitsemälle ympäristön toimijalle.Tuen saivat etupainoisesti sähköinen jäteauto, sähköisten hybridibussien käyttöönotto ja sähköä tuottavat katokset Pedelec-vuokraamoille. Schindler Alusystemtechnik on kehittänyt Solar-veloport katoksen, jonka Photovoltaik-kate antaa suojaa ja lataustehon aurinkovoimalla.
- Seuraavaa idea ei kannata toivottaa HEVOn kuuseen. Nykin Polin pojat kehittivät induktiolatausratkaisun. Kaupungin erillaiten huototunnelien yllä olevat metelliset kaivonkannet modifioitiin induktiolatauksen asemiksi. Aina ei tarvitsisi repiä katuja auki koska kaapelit voi asetaa kadun alla sateelta suojassa. Katso smartplanet.com
Ei kommentteja :
Lähetä kommentti