- Aloitetaan: Pedelec
Kaakkois-Aasian, Kiinan ja Intian mijardiluokan kaksitahtimopot olisi alun pitäen korvautuneet akkukäyttöisillä olisivat saasteet nyt alhaisia ja käyttäjien polttoainekulut desimoituneet ja talous kohentunut. Nytkin on autoteollisuuden E-mobility näkemys melko valmis, ja onneksi siinä on jo alkuvuosista alkaen ollut Pedelec/E-Bike mukana. Euroopassa puhutaan jo yli kahdesta miljoonasta käyttäjästä, voi olla jo kolmekin. Selviää elkuun lopulla Friedrichshafeníssa. Hampurissa ja Hollannissa ja Brittein saarilla on taatusti enemmän sade- ja huonon kelin päiviä kuin meillä eli huonommat pyöräilyolosuhteet kuin meillä. Ajokautemme monessa osin on käypä 4-6 kuukautta ja kuitenkin koko maassa on liiotteluineenkin on alle 4000 kappaleen Pedelec-kanta.
Joten ainakin tiedotus mättää.
- Pedelec on ajokki fillarin ja mopon välille
Työmatkaliikenne, myös liitymäliikenne, paljastaa todellisen arvonsa. Oletetaan että 100.000 työmatkaa tehdään Pedelecillä, paluu samoin. Autolla tehtynä niillä menisi
- 25 kilometrin matkalla kuuden litran/100km kulutuksella puoli miljoonaa litraa päivässä. Tai noin 150 miljoonaa litraa vuodessa. Puolitetaan talvivara ja silti määrä on mahtava.
- Jokaisen autoilijan tulisi myhäillä ilosta pyöräilyn kasvun ja lisääntyvien baanojen myötä, koska siten liikenne sujuvoituu ja perille pääsy nopeutuu keskustoihin. Niin kauan kuin niihin vielä saa ajaa. Liittymäliikenteestä vielä. Pyörien telineet ovat murto-osa kuluista verrattuna autopaikkoihin. eellakavijan kuvarkistossa on kosolti kuvia Pedelec-myymälöistä mm. g-b. bauer ja kotnik.at jotka Helsinkiä pienemmässä kaupungissa myyvät jopa 5000 Pedeleciä
- eelläkävijän auto seisoo aina tallissa kun ei sada, Pedelec vai talvisin.
Ei kommentteja :
Lähetä kommentti