HOLLANTI. Markkinoilla yleinen City Bike on liikevaihdoltaan jo pienempi kun Pedelec, joka edustaa peräti 42% 171.000 kappaleellaan leijonanosaa alan liikevaihdosta. Keskihinnaksi muodostui 1821 euroa, joten suuntaus laatupyöriin on näkyvissä.
SAKSA. Maassa on jo 1.300.000 pyörän Pedlec -kanta ja näitä sähköavusteisia polkupyöriä , näppärä suomalainen vastine tuo käännös, tulee tänä vuonna 400.000 kappaletta lisää. Pyöräilyjärjestö ADFC ja uusituvan energian järjestö ENTEGA näkevät Pedelec kannan kasvun vahvistavan pyöräilyn suosimista ja siten osallistuvan aktiivisesti päästöjen vähentämiseen. Mutta Sveitsistä kuuluu kummia.
Bike4Car-ohjelma, SVEITSI St.Gallen. Kanttooni vaihtaa kesäkuun alusta alkaen auton avaimet ja kuskin ajokortin kuukauden ajaksi sähköpyörään. Viisas porkkana, joka vauhdittaa monta päätöstä tulla aktiiviseksi Pedelec käyttäjäksi. Sopisi Suomeenkin.
Paikallinen poliisi huomautti onnettomuuksien lisääntyvän, mutta kun kyseessä on tavallinen malli jonka sähköavusteisuus lakkaa jo 25 kmr nopeudessa ei syytä huoleen ole. Sveitsissä on valitettavasti
olemassa nk. S-versio joka on nopeudeltaa 45kmt-aivan liikaa polkupyörälle!
HYYSÄTÄÄNKÖ POLKUPYÖRÄILIJÖTÄ VAI AUTOILIJOITA ? Kumpaakaan ryhmää ei ole, ne ovat näet taruolentoja. Lue seuraavalla kerralla asiasta lisää.
LUE : e-bike-news.de ja tilaa tämä sivu jos haluat pysyä näiden tietojen äärellä helposti.
Kiva lukea näistä jutuista ja hienoa, että keräät dataa e-mobilityn tiimoilta. Itse hankin pedelecin ja näyttää, että keskieuroopan ulkopuolella ne ovat vielä vähän kummajaisia.
VastaaPoistaOnko tämä julkaisu muuten tuttu?
http://www.eltis.org/docs/tools/GoPedelec-Manual-EN.pdf
Sen saa useilla muilla kielillä.
Petsku
ez-ride.blogspot.fi