Minister Wan Gang selitti syyn.Suurten keskusten etäisyydet ovat luokkaa 900km. Niiden välillä kuljetaan luotijunalla 300kmt. Keskuksita käsin toimitaan pienemmällä säteellä, jolloin sähöautojen tuleva 200-300km toimintasäde riittää. Hiilivoimaloiden päästöt on jo puhdistettu osassa voimaloita ja loputkin ovat muutoksen edessä. 10.000.000 sähköautoa heti on ensi tavoite, muilla ei tule ajo-oikeutta suurkaupunkiin.Maassa on nyt 200 miljoonaa Pedelec pyörää. ++Superkrediten. Merkel lupasi hallituksen tukevan Saksan autoteollisuuden vaatimia hyvityksiä päästöihinsä. Suurten limousinien päästöt ovat itsessään jo alentuneet, mutta lisäksi sähköautojen määrä hyvittää tehtaan autotuotanon keskiarvolukemaa. Tätä lukua seurataan ja kiristetään. Nyt tarvitaan superkrediittejä koska kehitystyö Saksan autotehtaissa on vuodessa käsittämättömät
23 Mrd € !
Se kohdistuu kaikkeen tutkimukseen akuista vetyyn, lataukseen ym.ym.++Range Extender on mukana poistamassa toimintasädepulmaa++Pelko akkuteknologiasta poistetaan myymällä auto halvemmalla ja vuokraamalla akut, jolloin riski jää autotehtaalle.. BMW, Renault, Daimler ja Nissan soveltavat tätä tapaa.++ADAC teki 1024 autoilijan otannalla tutkimuksen, jossa 200km on riittävä mikäli latausaikaan riittää 2 tuntia.++Uusi Pedelec-sarja. E-Bike Advanced Technologies esitteli Z-sarjan . Mallit Z002 ja Z003 ovat Bosch keskimoottorilla ja varustettuja 400Wh ja 300Wh akuilla.Hinnat 2.955€ ja 2.645€ ebike-news.de Muistakaa Friedrichshafwen elokuun lopussa, kolme päivää.++
Kaksipyöräisiä testataan. Heiz May testaa Zero ja Brammo pyörät samoin Peugeot ja Piaggion Hybridi skootterin.Seuraamme. Piaggio olisi tosi näppärä kaupunkiajokki.
++Eestissä maailman korkein latausasematiheys. Jätetään kesken etteivät ylpisty aivan mahdottomiksi,mutta palaamme asiaan++ Pedelec akuille GS sertifikaatti. focus.de
++Lobby kamppailu. Pyöräilyjärjesto ADFC valittaa hallituksen huomioivan vain sähköautoja vaikka toditettavasti PEDELEC on kaupunkiliikenteessä parempi ratkaisu. ++ Pistokedirektiivi puhuttaa. Ranska ja Saksa uskovat pääsevänsä yhteisymmärrykseen latauspiteiden töpselipulassa. Toivottavasti standardi harmonisidaan tällä kertaa ennen kuinpäädytään britti-amerikkalaiseen himmeliin.
++Pedelec testi Spiegel.de 16 mallia, runkoja poikki. Knnattaa lukea e-bikeinfo.de
++SMART -E tai tavallinen. Vain sähkömallin pidempi toimitusaika vaivasi testaajia.
Muuten sähkömalli oli parempi. Helsinki-Tampere-Turku-Oulu nyt mallia näyttämään.
Autoteollisuus kohdentaa: Car Sharing, kuntien ja kaupunkien ajoneuvokantoihin, vuokraamoihin, poliisiajoneuvoihin ( Transporter-E ja Vito-E) ambulansseihin, Pelastuslaitoksiin ym.luonteviin kalustonpitoon tottuneisiin laitoksiin Ei kannattaisi jäädä odottamaan vaan paneutua asiaan. Tässä on uuden erikoisvuokraamon paikka. Vaihtoautot viedään käsistä yksityisille. Riittävä pääoma alkuun ja menoksi. Ensi vuonna Saksan markkinoille on jo ilmoitettu tulevan 16 uutta sähkömallia. Renaulta ja Nissan ovat tänä vuonna toimittamassa maailmalle
100.000 autoa. Kaupungit,Poliisihallinto,VTT, Punainen Risti, suuret Kovat kuljetusyhtiöt saakoot autoveronsa vastaavaan moottoriversion hinnan alle.
Toinen tie olisi antaa tarjoukilpailussa vuokraus parin yrityksen hoitoon Tampere, Oulu, Turku Helsinki periaatteella. Samoin sata Pedelec-pyörää valtion virastoihin ja Helsingin kaupungille. Kalustosta vastaavat elokuussa messuille Friedrichshafeniin, missä tarjonnan laajuus ja nykytila selviää helposti.
Messuilla on kehittyneimmät ja täysin käyttötarkoituksensa täyttävät Pedelec-ajokit.
Ei kommentteja :
Lähetä kommentti