torstai 27. maaliskuuta 2014

Luitko jo : electrive.com Dialogi suosittaa panostusta jakelu-ja bussikalustoon. BMW i8 äänimaailma.

electrive.com tulee arki aamuisin englanniksi. Kerralla kolmisenkymmentä tietoiskua.
Suosittelen, tiedät joka päivä monta uutta asiaa sähköautoista, jopa fillareistakin.

SFL-technologies on muuttanut oman teollisuuslaitoksensa UUSIUTUVAAN ENERGIAAN  nojaavaksi:

1. Kattopinnasta 11.000m2 ( 8000 Photovoltaik - kennoa ) tuottaa sähköä auringon energiasta.

2. Lisäksi 255m2 aurinkeräintä tuottaa lämpöenergiaa.

3. Sen lisäksi saadaan  maalämpöä  1.000.000m2  maa-massasta 42:n kappaleen 150 metriä syvän maalämpökaivon avulla. Kaivot on porattu hallien lattian alle.

4. Aurinko-ja maalämpöjärjestelmät hoitavat alueen koko alueen lämpö-ja lämminvesitarpeen.

5. "Kaikki tuotettu energia, niin sähköinen kuin lämpökin,  voidaan käyttää hyväksi joko paikan päällä tai syöttämällä se Energie Steiermak-verkkoon" kertoi tri Mario Müller SFL:stä.

6. Lisäksi alueella on maakaasusäiliöt ja varavoimaa on säilytty "akkutaloon" ja liikkuvaan
akku-autoon jonka nimi oli alkuvaiheessa ARNOLD... (kuva alueesta pyydettäessä)

MITTAKAAVAN muutos.

80% tulipaloista on pieniä tai sattuu yksittäisille ihmisille. Nopeus, pääsy ahtaisiin osoitteisiin
mukana sammuttimet, ensiapu ja ovenaukaisukyky ja pari miestä  riittää usein pelastamaan uhrin hengen ennen raskaamman kaluston perilletuloa. Renault Twizy, se 18 hv . Muista sähköautoversio kulkee 80kmt ja on hetkessä apuna.  Sama auto on 5 hevosvoimaisena MOPO Wuppertal Saksassa on ennakkoluuloton
avannut oven järkevälle ratkaisulle. Aika ratkaisee.

BMWi8 on antanut Youtubessa ääninäytteen otsikolla Rare look at BMW i8 Acceleration.
Kolmisylinterinen Range Extender ratkaisu  murisee kuin kunnon V-8 ! 

JAKELUAUTOT, PAKUT JA BUSSIT

Näiden ensisijaisesta merkityksestä on jo aikaisemmin puhuttu. Nyt asia on tuhdisti esillä
ohjelmassa "Elektromobilität im Dialog" Kymmenet järjestöt ja sadat puheenvuorot vahvistivat
että ne ovat Saksan kotimaan liikenteelle ensiarvoisia, kun taas henkilöautot ovat Saksan talouden selkäranka. Josta seuraa että bussit, pakut, jakeluautot ovat Suomelle ensiarvoisen paljon tärkeämpiä ensi alkuun viihtyvyyden ja esimerkkivaikutuksensa vuoksi.
Henkilöautot kyllä seuraavat perässä, varsinkin pakkaskestävät Range Extender-mallit


    

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti