Kerroimme asiasta viime vuonna 2.10.2013. Kuvatkin löytyvät. Katso myös www.ziehl-abegg.de/automotive. Pyörämoottorin ansiosta on luotu vetoakselikokonaisuus johon on integroitu 13000kg kantavuus, matalalattiaominaisuus ja 880 cm käytäväleveys.
Sisäänrakennettu hallintaelektroniikka. Akselin poikittais- ja pituustuenta ja levyjarrut. Ilmajousituselementtien tukivarret. Jarrusylinterit.
Jännite 400-700VDC, nimellisjännite600 VDC, nimellisvirta 200A.
Nimellisteho 2x113kw. Nimellisvääntö 2700 Nm. Max .364 kW,Kierrosalue 0...485 k/min.
Lämpö- ja kierroslukuanturit, nestejäähdytys. Integroitu elektroniikka.
Vannekoko 22.5" x 15"
renkaat superleveät 455/45R22.5
Akselinpaino 384 kg, kantavuus 13000kg
Käyttöalue kaupunkibussit. lentokenttäbussit ja retrofit uusinnat ZF tuotteille.
Lentokentillä nivelbussiratkaisut ja 6x4.
ZA-Wheel akseliston hyötysuhde akusta pyörään on n.90 %, napamoottorin 92%
Tiedot tarpeen koritehtaille tai ajoneuvoja suunnitteleville tai niistä vastaaville.
Muutama päivitetty esite first come basis. Katso aikaisempi kirjoitus 2.10.2003 tai ylläoleva www.sivu
VTT ja Espoon bussien kylmätestit. Aamutv kertoi lupaavia tietoja pakkaskestävyydestä ja siihen vaikuttavvista tekijöistä. Tässä on mainio mahdollisuus kokoaan roimasti pienentäneelle autokoriteollisuudelle luoda uutta. Uusi arktinen konstruktio bussien akkujen sijoittelulle.
Tilaa runsaasti käytettävissä. A-luokan eristys ei toteudu maissa, jossa pakkanen vain vierailee yöaikaan muutaman tunnin ajan.
Sitkeä ympärivuorokautinen pakkanen esim. -30 astetta viikon parin ajan on keskieurooppalaisillekin vaikeasti ymmärrettävä tila. Napapiiri on näiden bussien testialueen eteläraja. Silloin ne kelpaavat käyttöön kaikkialla.
Pulmasta voidaan meille tehdä arktinen vahvuus. Alku on jo lupaava.
Ei kommentteja :
Lähetä kommentti