keskiviikko 7. tammikuuta 2015

Future Matters, CH, Lars Thomsen

Kuten Lars Thomsen ( Future Matters, CH ) jo 30.01.2013 kertoi vuosina 2015-2017 tapahtuu suuri muutos. Osa muutostekijöistä on jo nyt tiedossa ja kerromme niistä ensi viikonloppuna.

Tälläkin palstalla on yksi muuto: Lopetamme  hybridiautoista raportoimisen. Ne voidaan katsoa menneen teknologian tarpeelliseksi, mutta nyt jo väistyväksi lajiksi. Tänään tulleen tiedon mukaa Toyota antaa yli 5000 patenttia käsittävän salkkunsa julkiseen käyttöön.

Vastaavasti LG ( n5000) ja Samsung (n.4000 ) ovat hakeneet vuodessa yhteensä 9000 patenttia joista
on selvä yhteys sähköautoon ja akkuihin. Painakaa näidentulevien autotehtaiden nimet jo toiseen kertaan mieleenne.

Julkaisemme mielekkäitä sitaatteja ja arvioita liittyen autoiluun, hevosiin jne.

Pedelec, E-Bike sähköfillarien rakettimainen tuotanto ja myynti herätti sekä autoteollisuuden että moottoripyörien valmistaja huomaamaan e-mobilityn laajemman kuvan. Työfillarista löytyy jo mm. malli joka sopii Euro-paletin kuljetukseen. Entä jokaiselle fillaristille vaate jonka hihavilkku toimi suuntaa näytettäessä.

KTM satsaa lujasti 125-390 luokan sähköpyöriin ja skoottereihin. Selvä menestyjä, vetoja?

Smart Traffic on liikenteen kokonaisvaltainen järjestelmä liikennevirta kerää ajaessaan tietoa joka välittyy tarvittaessa suman takimmaiseen ajoneuvoon, hoitaa jarruttamisen, valvoo kaistalla pysymistä jne. Onneksi lumisohjossa ajamiseen tarvitaan ihmistä- vielä.

Kiinalaiset, korealaiset, intialaiset, amerikkalaiset koko Euroopan autoteollisuus Saksa ja Ranska etunenässä tuovat kilvan uusia akkukäyttöisiä malleja joissa 130-190 km toiminnan sijasta liikutaan 400 km kategoriassa- paitsi Tesla joka käyttää myös lukua 400 mutta maileina.
Eli kolmas versio 3.0 taivaltaa yli 600 km.

Sokerina pohjalla kerromme Hundai ix35 FCEV ratkaisusta. Tarkkaan ottaen kyseessä on 
Range Extender malli ( julk. 30.01.2013 )  joka saa latauksensa ajossa polttokennosta vaikka 
voimansiirron hoitaa sähkömoottori. Monisivuine juttu. Sama ratkaisu sisältyy myös VW:n
tulevaisuuden ohjelmaan, kaavio aikaisemmissa kirjoitusissamme.

Joten asioita riittää luettavaksi lähiaikoina. Pysykää kanavalla, lukekaa electrive.net auf Deutsch
tai electrive.com in English sillä tällä palstalla löytyy tiedoista vain murto-osa, mutta tärkein. 


Ei kommentteja :

Lähetä kommentti