- Toivottavasti katsoitte Elon Muskin syvähaastattelun. Osoite edellisessä kirjoituksessa www.ZDF...kannattaa.
- Sähköautoilun Oskarit. Nominee eli ehdokaskierros menossa. Ei mainita nimiä ennenkuin ne ovat lopulliset. Valittaen täytyy todeta, että Hybrideillä on oma luokkansa. Elon Muskin mielestä ne joutaisivat Ulko Hybrideille. Syyn voi nähdä edellisestä taulukosta. Niiden energiasäästö on käytännössä olematon. Luokkajaosta tiedetään sen verran, että Green Car Reports Best Car To Buy 2014 ovat luokissa sähköautot(2) , Hybridit (1) Diesel(1) ja yksi bensiinimalli.Hm... mitähän tuohon sanoisi.
- Toisaalta puhtaiden sähköautojen kesken käydään kisaa. Siinä ratkaisee mm. paino eli kokoluokka, mutta myös rakenteen materiaalit. Pakettiautoissa kantavuus. Odotamme jännityksellä lopullista yhteenvetoa ja tuloksia. Odotellessamme muistamme: fossiilipäästöt autolla ovat vertailulukuna 5,2 sähköauton 1,7 lukuun. Raju ero; fossiiliautolla kolminkertainen verrattuna sähköön.
- Tesla ja Daimler ne yhteen soppii.Keskusteluja käydään ja tunnustelut näkyvät jo tuotteissa. Yhtiöiden tekniikkaa on käytössä ristiin ja kehitys jatkuu myös omistuspuolella.
- BMWi3 suoritti koeajon omassa ideaaliympäristössään Amsterdamissa.Jo suvun juniorivesa totesi fillarien määrää ja niiden valtavia parkkitaloja taivastellessaan, että mahtaa täällä olla autoilu yhtä painajaista. Testaaja oli haltioissaan auton kyvystä tietää ja neuvoa kuljettajaa liikenteellisesti vaikeassa ympäristössä.
- Jüri Tamm, moukari ME vuodelta1980 lupasi lähettää tiedot Viron sähkökäyttöisten autojen vuokraamoista. Matkoillanne Eestiin ja muualle Eurooppaan kanattaa käyttää sähköisiä takseja tai vuokrata sähköauto. Luulo ei ole tiedon väärti ja varsinkin vuokra-auto on oudossa ympäristössä aarre informatiivisen näyttönsä ansiosta.
- Osoitteessa mx-electronic.com näytetään että sähköauton tehontarve vierintä-ja ilmanvastuksen voittamiseksi on esim Renault Zoe sähköautolla 9 kWh. Ohjelman voi ladata.
- Toinen osoite on cleantechnica.com. Singaporelainen A*Star on kehittänyt rautaoksidista elektrodin. Materiaali on Grafiittia halvempi ja muutaman latauskerran jälkeen a-Fe203seos vastaa Li-Anodia.
- Ei hyvityksiä sähköauton ostajille, vaan kaikki verot pois neljäksi viideksi vuodeksi. Tämä on nopein keino nostaa sähköautojen myynti eikä vaadi bujettinitkuttelua. Etu voidaan poistaa kun tavoite toteutuu. Tällä tavoin economy-of -scale alentaa tuotantokustannuksia niin että markkinat palaavat normaalikäytäntöön. Norja on elävä esimerkki. Syyskuussa sähköautoja myytiin verottomuuden avulla enemmän kuin tavallisia.
sunnuntai 3. marraskuuta 2013
Vuodenvaihteen Gaalat.Tesla ja Daimler.Akkumetalli.Saksassa jo 4400 pikalatauspistettä.Määräajaksi vero pois niin tukia ei tarvita sanoi Musk.
Tilaa:
Lähetä kommentteja
(
Atom
)
Ei kommentteja :
Lähetä kommentti