Tämän palstan eräs perusväittämä on ollut 30.1.2013 alkaen eli yli 4 vuoden ajan:
Sähköauto, EV, on edullisempi valmistaa kuin vastaava moottoriversio.
Uusi väittämä: Parempi tehokas bensiinimoottori kuin Hybridi. Ks alarivi
Nyt on todellisuus tavoittanut ennusteen. Helsingin Metrolle vauhdittaja.
- muistattehan kaikki sähköauton huonot puolet ( lehdistö, TV jne)
- kallis
-olematon -toimintasäde
-puutteellinen julkinen latausinfra, jne
Mutta: EV Liikkuu ja lämpiää huppupakkasillakin, öisin ladattuna
Julkinen latausinfra on kuin vararengas, välttämätön pitkässä matkanteossa, mutta vältettävissä koska yön aikainen hidas lataus kotona antaa jo lähtiessä " tankin" täyteen jolla pääsee pitkälle
ennen pikalatausta. Kotilataus on oikeastaan se infra joka tarvitaan joka yö.
En ostaisi sähköautoa jos taloyhtiön lämmityspistoketta ei muuteta
latauskelpoiseksi: 16A/ 3,6 kW. Omakoti on tässäkin suhteessa onnellinen koti.
Toimintasäde. Valitsemasi toimintasäde määrä hinnan. Taksille Tesla, muille
e-Golf. Lataat yöllä edellisenä päivänä kuluttamasi energian alle neljässä
tunnissa, tai kuudessa. Golf kuluttaa 20 tkm ajossa 2540 kWh,
hidas lataus 6 t yössä tuottaa vuodessa7884 kWh eli kolminkertaisesti.
Akku on hinnaltaan 4000€ , allekin, lisäksi sen voi vuokrata.
Autotehtaat toimivat alihankkujayritysten voimin, niin myös Sonomotors. Ne ovat kokoonpanotehtaita. Design ja kori on vahva Sion tuote koska valoa päästävän polykarbonaattikuoren alla ovat 7m2 lataavat kennot.
Autojuna vie Lappiin, lentokone ja vuokra-auto Eurooppaan, moni
laskee ajonautinnon varaan. Oman ajon tuntipalkka jää pitkillä matkoilla
heikoksi. Kannattaa avata Sonomotors.com Home ja Sion specs
Iloisena uutisena monelle löytyy jopa vetokoukku.
Lukuhetkiä, Crowdfunding ja lukuisat muut sivut ovat hyvää viihdettä
Belgian F1 kisaa odotellessa.
Aikaisempi taulukkotieto kulutus bensiiniä per henkilö,per 100km
Vertailuluvut: METRO 1,7 Auto 5,2 Hybridi 3,8 Sähköauto (EV) 1,7
Pihtiputaan Metro = Mummo ja kolme kaveria sähköautossa.

Ei kommentteja :
Lähetä kommentti