keskiviikko 9. syyskuuta 2015

OIKAISTAAN: SUOMESSA ON KATTAVA LATAUSVERKKO KAIKILLE OLEVILLE JA TULEVILLE SÄHKÖÄAUTOILLE

ELI JOKAINEN OLEVA JA TULEVA SÄHKÖAUTO SAA PIHAPISTOKKEESTA YÖKSI LATAUSVIRRAN. Se riittää moninkertaisesti päivittäisiin ajoihin.
Pitkän matka-ajon kotiintuloenergia ladataan kehittyvän suurtehoverkoston kautta.

Omakotiasukas on sähköauton latauksen kanssa vapaa valitsemaan auton valmistajan designboxin tai oman  16A tai 10A pistokkeiden välillä. Kumpikin riittää lataamaan 
akku seuraavan päivän ajomatkaa varten. Seuraavana yönä se ladataan taas.

Kerrostaloissa pihapistokkeiden lämmitysjakso on rajattu muutamaan tuntiin joten ne eivät sellaisenaan kelpaa. Muutostyöt maksavat hieman, mutta ne ovat välttämättömät. Ratkaisuja on 
erilaisia, mutta pääsääntöisesti lopputulos parhaimmillaan on 16A pistokekotelo jossa auto ladataan ja samallalämpiää yön aikana. Energia veloitetaan auton käyttäjältä ilman että se kulkee taloyhtiön tilien kautta. Siis kuten normaali sähkölasku. SUOMEN, NORJAN JA RUOTSIN LÄMMITYSPISTOKKEET MUODOSTAVAT MAAILMAN PARHAAN LATAUSINFRAN!

Sähköauton latauspaikka nostaa kiinteistön arvoa ja helpottaa asunnon myyntiä vaikka se ei välttämättä siirtyisikään suoraan ostajalle. Tulossa on eräs esimerkkiasennus jossa normaali lämmityspistoke muutetaan latauspaikaksi. Ehkä raportti ehtii joululahjaksi.

Edellä löytyy linkki  Sähköautojen hidas lataus. Siinä on 32 sivua tietoja joita on turha toistaa kun luet ne selkeimmin itse. Katso taulukkoa Energieeffizienz, sähkö on tehokkain polttoaine
-ja puhdas. 


E-Fordin lataava kattoluukku.







Alla pohjoiss-eteläsuunttan asennettava aurinkokeräin. Lupaava ratkaisu omakotitaloon.
Vasemmalla BMWi3 ensiesittelyssä Itävallassa 
Lokakuu 2013
Huomaa takaoven paksu pystypalkki. Takaovi on kantavaosa  ja se jää suljettaessa etuoven alle. Hiilikuiturakenne.

 kuvateksti

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti