Pitkän matka-ajon kotiintuloenergia ladataan kehittyvän suurtehoverkoston kautta.
Omakotiasukas on sähköauton latauksen kanssa vapaa valitsemaan auton valmistajan designboxin tai oman 16A tai 10A pistokkeiden välillä. Kumpikin riittää lataamaan
akku seuraavan päivän ajomatkaa varten. Seuraavana yönä se ladataan taas.
Kerrostaloissa pihapistokkeiden lämmitysjakso on rajattu muutamaan tuntiin joten ne eivät sellaisenaan kelpaa. Muutostyöt maksavat hieman, mutta ne ovat välttämättömät. Ratkaisuja on
erilaisia, mutta pääsääntöisesti lopputulos parhaimmillaan on 16A pistokekotelo jossa auto ladataan ja samallalämpiää yön aikana. Energia veloitetaan auton käyttäjältä ilman että se kulkee taloyhtiön tilien kautta. Siis kuten normaali sähkölasku. SUOMEN, NORJAN JA RUOTSIN LÄMMITYSPISTOKKEET MUODOSTAVAT MAAILMAN PARHAAN LATAUSINFRAN!
Sähköauton latauspaikka nostaa kiinteistön arvoa ja helpottaa asunnon myyntiä vaikka se ei välttämättä siirtyisikään suoraan ostajalle. Tulossa on eräs esimerkkiasennus jossa normaali lämmityspistoke muutetaan latauspaikaksi. Ehkä raportti ehtii joululahjaksi.
Edellä löytyy linkki Sähköautojen hidas lataus. Siinä on 32 sivua tietoja joita on turha toistaa kun luet ne selkeimmin itse. Katso taulukkoa Energieeffizienz, sähkö on tehokkain polttoaine
-ja puhdas.
E-Fordin lataava kattoluukku.
Alla pohjoiss-eteläsuunttan asennettava aurinkokeräin. Lupaava ratkaisu omakotitaloon.
Vasemmalla BMWi3 ensiesittelyssä Itävallassa
Lokakuu 2013
| Huomaa takaoven paksu pystypalkki. Takaovi on kantavaosa ja se jää suljettaessa etuoven alle. Hiilikuiturakenne. |
| kuvateksti |


Ei kommentteja :
Lähetä kommentti