tiistai 13. elokuuta 2013

Aikatauluja lähivikkojen yhteenvedoille. Päivittäinen uutistulva vyöryy. Bussiratkaisut aluillaan, sähköiset kuorma-autot jo nurkan takana.

E-Bike, Trike, lataus, pikalataus, induktiivinen, super,  25-33-40-90-200kW
6tuntia, 30 min, 15 sek. Primove, Infra, Hybridi,Plug-in-Hybridi, Range Extender- EV- Jakeluautot, CarSharing ja BikeSharing, Turismi, opasteut kierrokset ja toisen mokoman  verran muita asioita.
Syyskuun alusta käsittelemme sähköisen liikenteen kokonaisuuksia ja niiden nyt-tilannetta.
Ensimmäisenä vuoroon tulee raportti Friedrichshafen EUROBIKE 2013 näyttelystä
27-31. elokuuta. Raportit tulevat uutuuksien ja mallien lisäksi kertomaan pyöräilyn muutoksista ja merkityksestä liikenteeseen ja kulujen säästöön infrassa sekä tuottoihin matkailuelinkeinossa. Nyt päivän otsikoihin.
  • New York, osavaltio, satsaa 9 miljoona dollaria akkukäyttöisten kuorma-autojen hankinnan edistämiseen. Lisäksi Kymmenen miljoonaa sijoitetaan Hybridi ja kaasukäyttöisten edistämiseen. Pyrkimys on korvata 1.000 eniten saastuttavaa kuormauskonetta ja kuorma-autoa osavaltion aluella.
  • Pyörän käyttömukavuudessa on sen tulevaisuus. Tällä teemalla saksalainen pyörävalmistaja Riese & Müller ilmoitti muuttavansa tuotantonsa kokonaisuudessaan sähköpyöriin vuoden 2014 alusta alkaen. Viime viikolla EU on pyytänyt valmistajilta ehdotuksia joilla edistetään akkukäyttöisten  kaksi-ja kolmipyöräisten käyttöä henkilö- ja tavarakuljetuksissa.
  • Sveisissä BMWi3 hinta on 2500 euroa halvempi kuin Saksassa eli 32.400 €
  • USA:n E-Bike myynti kaksinkertaistui vuodessa. Silti vain 159.000 kpl.
  • Sähkömopedilla on vahvana vastustajanaan E-Bike sanoo Roland Berger joka on Hondan myyntipäällikkö. Syynä on pyörän parempi paino/tehosuhde. Hän arvioi myös E-scootterin myyntimahdollisuuksien pysyvän pieninä samoista syistä.
  • E-Bussi Israeliin. Kiinalainen BYD on toimittanut DanBus -yhtiölle sähköbussin joka testataan ja liitetään linjaliikenteeseen.Kyseessä on alku ohjelmalle joka johtaa 85 miljoonan euron hankintoihin seuraavan viiden vuoden sisällä.
  • Kännykällä maksetaan auton lataus ( ja parkkimaksut jo). A1 yhtiö jolla on  yhteensä 5.1 miljoonaa asikasta ilmoitti oman datansa käsittelevän 100.000.000 tapahtumaa vuorokaudessa. Näin ollen sähköautojen aiheuttamat maksut hoituvat kevyesti sivutuotteena. Samaa kertoi EBG Elektrobauelement GmbH, Lünen joka valmistaa kännykän viestillä avautuvia latauspisteitä. Yhtiö on jo toimittanut 1000 tällaista yksikköä.
  • Kalifornian CarSharing DriveNow palvelee 1600 asiakasta. Sähköautoja on 70.

   

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti