sunnuntai 1. marraskuuta 2020

Tästä alkaa vertaistuki Loviisalaisill sähköautoa suunnitteleville naisille/miehille..

Kuka olen, mitä voin kertoa? Miksi eelläkävijä kannattaa seurata?
Eläkkeelle lähdon jälkeen ostin sähköpyörän Grazista vuonna 1999.

Vihdoin tänä vuonna 12.06 2020 ensimmäinen v.2019  tilaamani sähköauto VW e-Up! saapui Kotkaan, sitä ennen tutkin kaikkea sähköautoihin liittyvää. Alla näet vuosikymmenien kokemuksen joka lisääntyy joka-amuisella kello 08.00 elektrive.net julkaisulla. UPPI OZP-372. on autoni.

Wien, Lohnerweke paljastui vv.1971-75 aikana Ferdinand Porschen  vuoden 1907 Lohner Porschen 

sähköauton suunnittelijaksi. Internettiä ei ollut mutta yrityksen palatsin nykyhaltija  Andreas Lohner antoi 

minulle kirjoja tuotannosta, vuosisatojen takaa kuten lentokoneet, autot, hevosvaunut.
.

Vuosia myöhemmin löysin samana vuonna 1907 tehdyn sähköproomun kuvan: Ziegelkahn Elisabeth ja 

sen sadat siaralukset toivat Berliinin rakennuspaikoille tiilet tehtaalta rakennuspaikan viereen.

Tässä vinkit totaalisesta innostani alkuaikoina. Mopedit ja pakettiautot olivat minun kirjoissani 

tärkeimmät. Toisin kävi Saksan teollisuuden selkäranka on autoteollisuus joten suunnittelu keskittyi 

henkilö autoihin, samoin Ranskassa ja muuallakin
Odotan kylmempiä säitä sillä pakkanen  lienee aihepiiri joka puhuttaa useimpia. Lisäksi Lataus. Toimintasäde, Kallis HINTA, ja pari muuta asiakokonaisuutta on tiedotusvälineissä ja urbaanoilegendoina 
saatettu laajalti yleiseen tietoisuuteen. Sen vuoksi käytän aikaani että edes joku ei jäisi pelkän luulon varaan.

.Ensimmäisen sähköautoni, Sonomotors Sion, tilasin 14.10.2017 Munchenin  esittelyssä lokakuussa. Olen edelleen mukana yhteisössä joka keräsi joukkorahoituksella  53.miljoonaa euroa 1.12.2019-20.1.2020 .Tuotanto alkaa Trollhättanissa 2022, entisellä  Saab tehtaalla, nyk.NEVS.

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti