KORIN VÄRI ON MUSTA VAAN EI MAALATTU, AURINKOKENNOT OVAT JOKA PUOLELLA ja PÄÄLLÄ KORIN PINNASSA.
Korin pintaa ei maalata vaan sen raaka-aine on musta polystyreeni. Aurinkokennot ja niiden ja niiden upotus korin Polymeer pintaan on patentoitua Sonotors-tekniikkaa jonka kehittäjästä löytyy runsaasti viittauksia ja tiedeyhteisön mainintoja. Tässä on keskeisin oma kehitystyö jonka merkitystä asiaa tuntemattomat voivat yrittää vähätellä. Kyse on kuitenkin mittavasta energiamäärästä. ensinnäkin muistetaan että 1200W on 1,2kW jonka mahdollisuus ladata akkua jokaisena aurinkoisena päivänä, jopa pilvisenäkin. Utsjoki nauttii jopa yli 2,5 kk ajan 24 tuntia päivässa auringonpaisteesta.
Kuumalla auringonpaahteelta löytyy yllättävä suoja.
Kennoston ladatessa akkua siirretty energia pudottaa pintalämpöä peräti 22%
Vastaava tehon tarve pienenee ilmastointilaitteen energian kulutuksessa. Nyt tullaan toiseen
uniikkiin SION piirteeseen nimeltä Bi-Directional Electricity. Kaksisuuntainen sähköjärjestelmä.
Sion ottaa vastaan latausta niin auringosta kuin verkostakin. Verkosta 3,7 11kW 22kW SEKÄ
50 KV CCS .Ulos on saatavissa 3,7 kW pientyökoneille ja 11kW järeämpään käyttöön esim verstailla ja maataloudessa myrskytuhojen aikana. Aurinkoenergia täyttää akun jos Sion seisoo auringossa 5 päivää. Ilmastointilaite tarvitsee käynnistyessään 10 minuutin ajaksi suurimmalla tehollaan antamaan 0,7 kWh virtaa auton sisätilan jäähdyttämiseen. Saman suuruisella virtamäärällä
SION kulkee noin 5 kilometriä.
Aurinkoisena päivänä aurinko tuottaa 34km edestä virtaa, mutta pilvisenä päivänä tuotettu matka putoa 12 kilometriin toisaalta jäähdytystarvekin vähenee. Aurinko lataa 0,7 kWh n. 40 minuutissa, joten kaikkein epäedullisimmassa tapauksessa ei toimintasäde kasva. Mutta joka tapauksessa ei akku ilmastoinnin vuoksi joudu luovuttamaan lataustaan. Tietysti vanhat keinot kuten ikkunan tuuletus voi korvata ilmastointia hetkellisesti kuiten yleensä. Sonomotors on ilmoittanut yleisesti akun keräävän
normaaliati 5000 kilometrin edestä energiaa auringosta akkuun.
AKKU AURINKOPANELIEN VÄLIVARASTONA
Maalämpöpumppu ja Ilmalämpöpumppu sekä kiinteistön kattopanelit ovat tämän päivän ilmastotekoja. Sionin kautta ne voidaan siirtää energia toimimaan aurinkoenergiaa rakennuksiin käytettäväksi ja päivällä kuljetustarpeita palvelevaksi energiaksi monitoimiautossa.
Teslalla on Powewall akku erikseen kiinteistöä varten. SION voi toimia kiinteistön sähkövarastona. Se perustuu perustuu auton alkuperäiseen kaksisuuntaiseen akkujärjestelmään . Kutsun sitä tässä vaiheessa nimellä Symbiotic Energy System jolle tehdään riittävät testit heti kun tilausnumero #2157 on toimitusvuorossa.
Ei kommentteja :
Lähetä kommentti