sunnuntai 26. huhtikuuta 2015

Vappu:Jos et osta Äpy-laukun olet aivan paukun paukun! UUSIN VERSIO

Vuosien  2012 ja 2013 ennusteet sähköautojen esiinmarssista  vuosille 2015/2016 toteutuvat kautta maailman. Kaikki merkittävät valmistat tietävät kohtalonsa ellei akkuvaihtoehtoa  löydy mallivalikoimasta jo nyt tai aivan kohta.

TeslaX malli tulee myyntiin tänä vuonna. Vuonna 2017 non vuorossa "Kansantesla"

BMWi5 on kaavailtu tulevaksi akkumallina(+400km) ja Range Extender mallina

VW suunnittelee hankkivansa  akkujen kennot yhdeltä toimittajalta kahden sijaan.

Kiinassa Shanghain näyttelyssä BYD julkaiisi laajan ajoneuvosarjan, ja JAC esitteli iEV5 mallin, jonka toimintasäde on 240km ja hinta n. 13400 euroa.
Etelä-Ameriikkaan markkinoidaan pick-up malleja joiden  hinta on 15.000 eur.
Norja lopettaa sähköautojen veroedut koska ilmoitettu 50.000 auton määrä on täyttymässä tai juuri täyttynyt. Nyt tulossa eri merkeillä  300-400km rangen malleja.

ENTÄ SUOMI?

Meillä omakotitaloissa( 1 milj.) on autotalli tai katos, jossa 16 tai 32 Amp. lataus hoituu helposti.
Osaketaloissa lataus järjestyy siten että lasku kulkee suoraan auton omistajalle rasittamatta taloyhtiötä. Ensi vuoden yhtiökokoukseen valmisteltava asia.

Suomessa on latausvalmius kotipihalla 2-3 miljoonalle autolle. Valtaosalle autokannasta se riittää. Suomessa päivittäinen ajosuorite oli 42 km, Saksassa32 km. 

Loviisan taksi- Tesla kumoaa yleisen harhaluulon pakkasen vaikutuksesta. Miinus 20 keli 
vie vain 10% enemmän akkutehoa. Suurempi tehonhukka syntyy loskakelillä.  Ajaminen maksaa kilometriä kohde isotehoisen sähkölampun verran eli 100 Wattia-270 Wattia/ kilometri vauhdista 
ja automallista riippuen.

Joten; Paikallisbussit, palveluautot ja kuntien pakettiautokalusto akkukäyttöisiksi.
Sähkölaitosten ja yritysten pakettiautokanta akkukäyttöiseksi. 
Seuraava autosi voi olla akkukäyttöinen nyt. Ainoastaan Sinun, Autoliikkeesi tai sen myyjän
käsitykset vaativat tosiasioihin paneutumista ja tietysti koeajoa. Ihastut ja säästät hermoja ja kuluja. 
Olen ajanut eri Renault,Nissan, BMWi3, Tesla, VW Golf ja FordE mallit ja kaikki ovat
käyttötarkoitukseensa ainutlaatuisia. Sähköauton ostanut ei hevin palaa entiseen. 

Uskallan väittää, että nykyiset Toyota Prius omistajat joutuvat aktiivisen myyntityön kohteiksi kun vuoden kahden sisällä myyjät taas oppivat myymään heille uutta tuotetta.

TILATKAA ELECTRIVE. com  (engl) tai .net (deutsch) ilmaiset, päivittäin.
Tiedät 20.000-30.000 asiaa vuodessa enemmän ja lisäksi paremmin.
On ihana tunne kun huomaa, että enemmistö on väärässä. Kokeile.


Ei kommentteja :

Lähetä kommentti